Followers

Wednesday, July 13, 2011

Malaysia VS Arsenal



Hari ini hari permulaan..13July 2011 dimana skuad Malaysia tumpas kepada Arsenal 4-0.Aku baru sahaja pulang dari stadium menyaksikan perlawanan ini.Minit 80 aku sudah keluar stadium terlebih awal.Faham-faham je la kalau lambat memang lenguh kaki nak hadap dgn jem yang amat.Tapi biasa kalau game hujung minggu aku tak berapa kisah sangat.
Bagi yang ingin menyaksikan ulang tayang kesemua gol tersebut aku ada share link video di atas.Sebenarnya aku tak mengharap Malaysia akan menang pun sebab diatas kertas skuad kita bertemu dengan Arsenal sekadar untuk menimba pengalaman.Sebenarnya bukan mudah untuk menerima kunjungan kelab-kelab luar seperti Arsenal.Banyak peminat-peminat bolasepak dinegara kita menyanjung tinggi kelab-kelab seperti Arsenal,Liverpool,Man Utd,Chelsea dan banyak lagi kelab-kelab ternama malah beberapa pemain berstatus bintang dalam kelab tersebut menjadi idola peminat kita.Bukan senang nak lihat mereka beraksi didepan mata.Tak semua dari kita yang berupaya pergi ke UK bukan?Termasuklah aku jadi matlamat sebenar aku datang game malam ini sekadar untuk melihat kelab seperti Arsenal beraksi didepan mata.Jangan silap ya aku bukan peminat sejati Arsenal..aku dari dahulu sudah sebati meminati Liverpool.Cuma macam aku cakap tadi bukan senang nak menyaksikan mereka beraksi didepan mata jadi mana-mana kelab yang datang pasti aku datang tonton.
Apa-apa pun tahniah buat skuad Harimau Malaya yang sudah berusaha keras.Di atas kertas kita memang sah-sah bukan tandingan mereka kerana perlu diakui akademi bolasepak Arsenal antara akademi bolasepak terbaik didunia.Banyak yang perlu kita belajar dari mereka dan ini memerlukan masa yang panjang untuk mengangkat martabat bolasepak kita.
Okay jumpa lagi dalam coretan akan datang.Majulah sukan untuk negara.




No comments: